2008 har tagit sin början.

Skriv gärna en rad i vår GÄSTBOK

289416-170


Tänk att så här såg huset på Petrusgården ut när vi kom dit första gången för ca ett ½ år sedan.  Första anblicken, så blev det vårt och vi började sätta vår egen prägel........!!!!


Man brukar säga att sånt som börjar dåligt blir alltid bra? Det nya året började ganska dåligt för oss, nja så ska man ju inte säga, bättre att säga - det nya året började med små missöden. De var den där dagen 1, ja den allra första dagen på 2008. 


Allt Janne tog i gick liksom sönder, lite verktyg här o lite smått  o gott där. De värsta var nog när sågklingan gav vika, tur den inte for iväg o hade ihjäl någon av oss, det är ju bra fart i dem när de får fritt spelrum.  Men vi är ju båda "ganska gamla" vi har bra minne, men kort, så den där dagens missöden har vi redan glömt.  Där efter har solen återspeglat sin glans på oss, trots sin "syndliga" frånvaro på himlen.  Så filosofin står fast- ett år som börjar lite halvdant blir kanonbra.  Ja det är vad vi hoppas att 2008 blir !!!


Under alla dessa helgen som varit har vi jobbat på Petrusgården i lite halvfart. Eller rättare sagt vi har inte haft tillfälle att lägga så många timmar per dag där och vissa dagar har vi inte varit där alls. Det är ju så att livet är lite mer en "fritid", ja det är ju den man får lägga på sitt livsverk.  Dessutom behöver man lite andrum ibland och det passade ju bra att ta nu i "helgfirandet"


Att bygga hus är mestadels kul o intressant men nu har jag (Anki) varjefall så här långt, oh Janne trots att han gjorde det förr, håller med mig.  Det absolut TRÅKIGASTE o knivigaste är LUFTSPALTEN,,,den var inte kul alls, men nu är den på plats o färdig.

I utbyggnaden vill säga, den gamla delen av huset ska ju också ha sitt, pust...


289416-176

289416-175

Även isoleringen i taket är klart och nästan allt är plastat också. Bara en liten, liten bit återstår. Så nu har vi varmt o gott inomhus.  En dag fick vi lägga till operation röjning inomhus. Ja de blir ju en del grejer som samlar sig när man bygger. Virke, bitar av isolering, spikar, plast mm och inta att förglömma  "damm" ...de märker man om inte förr när man sopar!!


289416-171

289416-172

289416-173

289416-174


Vi går närmare o närmare MÅLET, målet att flytta in. Fast en liten bit är det ju kvar.

Vi bygger vidare.


På återseende

Janne & Anki









Kommentarer
Postat av: Paula

När man håller på med ett "livsverk" så får man inte ha för bråttom, "ler"
Jag tycker det går undan som bara den!
Hoppas ni hinner njuta av varandra också, och träffas o sitta ner tillsammans utan hammare o skruvmejsel i högsta hugg!
Önskar dig en riktigt fin vecka/Kramar från pörtet

2008-01-14 @ 13:30:59
URL: http://paulaz.se
Postat av: Doris

Tycker att du, Anki, är JÄTTETUFF som är med i allt detta, jag är alltför bekväm o lat för sådant ... "Vi" byggde ju själv vårt hus, d.v.s. min man och min Far gjorde snickararbetet och jag målade och hjälpte till med en del mindre saker ( jag och verktyg är inte vänner ), Äldre sonen var ju så liten att vi fick skiftas åt att jobba med huset, i vilket fall som helst har jag lovat mig själv att ALDRIG ta del i husbyggande igen, TRE år tog det innan vi kunde flytta in och det räcker för livstid !!
Grattis till förlovningen !
Sköt om er !
Kramar, Doris

Postat av: Paula

Nämen flicka lilla, nu får du ta dig tid en stund och uppdatera lite!
Vad händer? Hur är läget? Hur mås det?
Kom igen, vettja!
Kram

2008-01-24 @ 12:16:39
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0