Trapp o lite

                                                                                                                    
Skriv gärna en rad i vår GÄSTBOK    






                                                                                                  
Så började livet efter bröllopet.

Dagen efter -ja den var ju som den var. Regnet öste ner och glada för det var både vi och våra kvarvarande gäster, för vi var inte så pigga. Nej vi var en aning trötta  och gjorde inte ett dyft mer än att latade oss.  Trötta, slöa men nöjda o glada för en fantastisk bröllopsdag.


Redan när vi köpte gården sökte vi och fick bygglov och tillstånd för att rusta om ladan till hundpensionat. En så länge är det projektet inte klart men vi fick ändå öppna upp den verksamheten  tillfälligt  v 34, inte i ladan men här inne hos oss.  

En liten Jack Russel tik vid namn Asta flyttade in då hennes husse hamnat på sjukhus.

Hon bodde hos oss i 7 dygn och det var naturligtvis fullt ös här med 4 hundar. Våra hundar kommer tack o lov bra överrens med andra och delar gärna även med sig av sin mat. Så några konflikter blev det aldrig. Lill, vår valp tyckte det var extra kul eftersom hon plötsligt blev väldigt stor, så liten hon är. För Asta ja hon var ju betydligt mindre.


Jag har börjat med min försäljning, ja en dag, är tanken att det även ska finnas gårdsbutik här, men nu kör jag min försäljning i liten skara. Hanterbart vid sidan av jobbet.  Eftersom man inte får göra reklam här ,så är det väl bäst jag inte gör det,  för mina produkter, alltså.


Janne har snickrat ihop och satt upp trappen till sovrummet,

så nu har stegen åkt ut och nybyggnaden är färdig invändigt.  Så nu är det dags att börja rusta den gamla delen.  Lite höst och vinterarbete.  På en gård finns förvånansvärt mycket att göra. 


Som Janne brukar säga när han kommer hem.

-Vad jag mig på gården vänder, ser jag jobb i varje ände.


Så kan man kanske undra varför vår stora fröken väljer den minsta sängen??

På återseende.


Kommentarer
Postat av: Anna-karin

klart hon väljer den lilla..det är ju så mysigt att knöla ihop sig och ha det lite trångt..jag har ju skaffat mig en taxvalp..han blev 10 v igår..ett rikigt litet vild djur..:-D

det är så underbart med hundar..kram

2008-09-05 @ 08:42:28
URL: http://dalkullanak.blogg.se/
Postat av: Paula

Varför skulle du inte få marknadsföra dig här på din egen hemsida? Det kan väl ingen hindra? Vad är det du säljer, säger nyfiken i en strut...

Ja det går iaf framåt där bort på gården, man ser rejäla förändringar varje gång. Det måste ändå kännas tacksamt, att det är mycket jobb, det visste ni ju...

Ha det bra i höstrusket, hos oss har det regnat över en vecka nu, så jag funderar på att dra till solen i Norrland...

Kramen

2008-09-08 @ 20:17:16
URL: http://paulaz.se
Postat av: Paula

Okej, då förstår jag, du måste skaffa eget domännamn för att få marknadsföra dig.

Skulle du behöva hjälp så har min dotter ett litet webbföretag, hon är väldigt billig, och gör jättefina sidor. Bla har hon gjort många kennelsidor samt sidor till djuraffärer.

Vi ska ha kollo för dotterns hundar nästa vecka då dom ska på bilträff. Bara tre dagar, men det blir alltid ganska intensivt...och roligt

Vi tittar nog på flera objekt innan vi lägger några bud, problemet är att med en begränsad plånbok så finns inte så mycket att välja på, o gubben min är lika opraktisk som jag, haha! Det som inte går att tejpa ihop förblir trasigt...om du förstår..

Kram från ett gråtrist Dalarna

2008-09-10 @ 13:31:49
URL: http://paulaz.se
Postat av: Doris

Jag vill också veta vad det är som du säljer !! Du kan väl berätta det utan att annonsera, eller ?

Hoppas att du piggnat till nu, är väldigt dålig på att läsa mellan raderna men tycker i alla fall synd om dig ler.

Sköt om er !

Kramar, Doris


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0